jueves, 27 de mayo de 2010

Iragarkien elementuen Eraginkortasuna



Klasean 10 iragarki aztertu ostean beraien izakera emozionala edota arrazionala, umorea duenentz, didaktikoa den, Musika daraman, Ospetsuak agertzen diren, edota over ahotsik erabiltzen duen erakusten digun taula bat osatu dugu.

Aztergai edukitako iragarkiak hauek lirateke: Toyota surfer, Deseos Iberostar, F.C. Barcelona, Mahou paraiso, Los Celtunis, EITB, Lavadora-El corte Ingles, 11888-maletas, Emidio Tucci eta Guggenheim museoaren "Country and the Eye".

Iragarkia emozionala edo arrazionala den aztertzean, gehiengo haundi bat emozionala dela antzeman dezakegu. Izan ere, argi dago kontsumitzailearekiko emozio sorrera batek, produktuari puntu extrak eman diezaioke, eta iragarleek hori aprobetxatzea bilatzen dute. Joera garrantzitsua liteke hau, 7 iragarki emozionalak izateaz gain, beste hirurak mistoak baitira. Hau da, izakera emozional apurra ere badaukate.

Umorearen uztartzeari dagokionez, aurreko joera berbera aurki dezakegu 7 iragarkik umorea erabiltzen baitute. Umorearekin baita ere, kontsumitzailearekiko harreman bat bilatzen dela deritzot. Irribarrea sortarazten digun edozerk oroitua izateko ahalmen handiagoa lukeela nabarmendu beharra dago.

Aurreko joerak garrantzitsuak diruditen arren, iragarkien izakera didaktikoari dagokiona ez da atzean gelditzen. Aztertutako guztietatik bakar bat ez baita didaktikoa. Iragarritako produktuei so egitea besterik ez da behar iragarkien didaktikotasuna soberakoa izango zela ohartzeko.

Musikari dagokionez baita ere, beste joera nagusi bat aurkitzen dugu. 10 iragarkitik 9k musika erabiltzen baitute, jinglea erabiltzen duen bakarren kontra. Musika erabiltzeak produktuaren helarazteari banda sonora bat jartzeko modukoa da iragarki asko erabilitako musikagatik beragatik oroitu baitezakegu. Eta, aurreko ariketaren batean aipatu izan dudan bezala, iragarleak beraien mezua oroitua izan dadin eskura dituzten baliabide guztiak erabiltzen dituzte. Jingleari dagokionez, zaila izan ohi da Jinglea ondo doakion produktu edo iragarki bat lortzea, 11888ren kasuan horrela ez den arren. Izan ere, produktu hori behar izaterakoan batek baino gehiagok(ni barne)jingleari esker oroitu baitu.

Ospetsuen irudiaren erabilpenari so egiten badiogu, joera garbi bat dago; ospetsuak ez erabiltzekoa. Haintzat hartua baita ospetsuen erabilera baliabide garesti eta fidagarritasun urrikoa dela. Hala ere, hiru iragarkik ospetsuen erabilera uztartzen dute; adibidez, F.C. Barcelonaren iragarkiak. Bertako futbol jokalarien irudia profitatzen duelarik. Nabarmendu beharrean aurkitzen gara, ospetsuen erabilera honek iragarkiaren helburuarekin harreman estua duela(kanpaina zaletuen presentzia eskatzeko baita). Beste gauza batlitzateke, Deseos Iberostarren iragarkian gertatzen dena. Izan ere, iragarki hontarako pertsonai ospetsu baten fama (Antonio Banderas)iragarlearen esanetara dagoenaren irudia eskeintzan baitzaigu. Ekintza hau, produktuarekin zerikusia ez duen norbait erabiltzea da eta erakutsita dago horrek eduki dezakeen efektu negatiboa (ospetsuaren irudi aldaketa; drogak direla eta, neskazalea...). Antzeko zerbait gertatzen da 11888ko iragarkiarekin. Paco Leonen irudia uztartzen da mezu umoretsu batekin, bi baliabide horiek duten zerikusia aprobetxatu nahian.

Eta azkenik, Over Ahotsaren erabilpena aztertzean, 8 iragarkik Over ahotsa erabiltzen dutela antzeman dezakegu. Joera haundi bat hemen ere bai. Eta hori gutxi balitz, over ahotsen gehiengoa gizonen ahotsa da, betiko joera bati jarraituz.

Nire aburuz, azterketa honek, argi eta garbi lagatzen du zer nolako joerak aurkitu ditzakegun gaur egungo iragarkietan. Gehiengo handienak elementu berdinak uztartzen ditu, produktuaren nolakotasunari moldatzen saiatzen direlarik.

No hay comentarios: